torsdag 7 oktober 2010

Den onda Jag Tänkte Tanken...

Många gånger när man (i alla fall jag) kommer på ett bra ämne att ägna en stunds bloggande åt så är man inte i närheten av sin dator eller någon annans dator eller vems som helst dator som är uppkopplad. Och finns det en dator med tillgång till nätet i närheten så kan man inte använda den till bloggande eftersom chefen skulle bli ganska sur om man använde dennes dator till att blogga under arbetstid (arbetstid = den tid man ägnar sig åt något annat än det man helst vill ägna sig åt(vist man får betalt för det men ändå..)).
När man sedan kommer i närheten av en bloggbar dator så har det hänt så mycket att man har dels glömt det ultimata ämnet och dels glömt alla intrikata men oh så fyndiga formuleringar som skulle garantera dig ett eller annat bloggpris (om man nu har några läsare).

Sedan finns det ju också den onda Jag Tänkte tanken.
Idag Tänkte jag att jag skulle uppdatera er om min och barnens hälsa och kanske lite annat skoj men först skulle jag bara...
1. Packa åt barnen som skulle till C.
2. Sova lite eftersom jag hade ägnat en stor del av natten till att inte sova och resten av tiden till att försöka sova eller komma på nya sätt att försöka sova.
3. Handla.
4. Allt annat som dök upp.

Och så måste man ju ta det lugnt ibland också.

Sen helt plötsligt har klockan rusat iväg och blivit för sent för att man ska hinna/orka/bry sig/annat valfritt alternativ skriva det tänkta ämnet som förmodligen hade blivit både läsvärt och intressant.

Så i stället för att skriva ett långt och informationsfyllt inlägg om det Jag Tänkte skriva om så knåpar jag ihop något menlöst om varför jag inte skriver om det Tänkta ämnet.

Inga kommentarer: