lördag 25 april 2009

Alla sökord leder till mig...

Ända sedan jag började med min blogg har jag varit nyfiken på om och vilka som besöker min blogg. Gick med i några portaler och fick lite statistik över mina besökare. Men jag visste fortfarande inte violka de var.
Hittade en räknare som håller koll på vilka IP-nummer som besöker sidan, vilka sidor de besöker (vilka inlägg de läser), vilket land de kommer ifrån och hur de hittar hit.
Jag upptäckte då att väldigt många kommer hit till min blogg via google, så jag började sammanställa en lista på vilka sökord som användes av de som kom hit.

Listan blev ganska lång... :

17e april
affär barnsång
bagare barnsång
barnsång häst
barnsång om världen
barnsånger
barnsånger häst
barnsånger om affärer
barnsånger om bagare
barnsånger om en gris
barnsånger text
bockarna bruse finska
den lilla vattenpölen
en sockerbagare här bor i staden han bakar kakor mest hela dagen han bakar stora han bakar små
eu imot ipred
eu mot ipred
fick han höra barnen
finsk bockarna bruse kolme
finska bockarna bruse
fra
fred
fredagen den 13 kedjebrev
fulaste hemsida
gouda ost 17%
heart
hipp hurra för bamsefar
icloud
icloud går allt via
icloud segt
integritet
ipred eu libe mars
kolme pukk
kolme pukkia
kolme pukkia finska
melodifestivalen 2009 - tingalin
melodifestivalen tingalin
och den långa ludna svansen
oneswarm
p
pliktverket
ryska tingalin
rysslands tingalin
svenska fula barnsånger
svenska tingalin
sången en sockerbagare här bor i staden
text tingalin
the frontiers
tingalin
tingalin blogg
tingalin blogspot
tingalin eurovision
tingalin melodifestivalen
tingalin sweden
tingalin svensk
tingalin text
tingalin tingalin
usns impeccable
vilka böcker har författaren margaret donaldson skrivit
visa om bamsefar
youtube tingalin
övervakning


Man kan konstatera att innan melodifestivalen var "kolme pukkia" vanligaste sökordet, efter melodifestivalen blev det helt klart "Tingalin".
Hade jag fortsatt med insamlandet av sökord så hade det ändrats till att domineras av "My Brute" med olika tillägg som : faq, info, guide m.m.
En del har ju kommit till min blogg efter att ha sökt efter bilder, tyvärr kan jag då inte se vilka sökord de har använt men majoriteten verkar söka efter "ravioli"... Deta grundar jag på vilket inlägg de har läst...
Dessutom har jag haft besök av både Svenka Kyrkan och Livets Ord...

Inga kommentarer: